وبلاگ تخصصی حقوق

مشاوره در کلیه امور مرتبط با رشته حقوق گرایش خصوصی،جزا و جرم شناسی

وبلاگ تخصصی حقوق

مشاوره در کلیه امور مرتبط با رشته حقوق گرایش خصوصی،جزا و جرم شناسی

این وبلاگ در راستای ارائه خدمات آموزشی-پژوهشی به دانشجویان و فارغ التحصیلان مقاطع و گرایشهای مختلف رشته حقوق و داوطلبان آزمون های حقوقی بوجود آمده است.لابد خداوند از اینگونه روابط مقاصدی دارد.امیدوارم مقاصد الهی به بهترین وجه محقق بشود.

پیام های کوتاه

دوستان بزرگوار این نظرات صرفا تجربه شخصی برخی از دوستان است که در وبلاگ آقای جهانشیری بصورت پراکنده آورده شده است.این نظرات را جمع آوری کرده ام و خدمت شما ارائه می دهم.امیدوارم مفید واقع شود.احسان امیرخانی

چه زمانی فروش مال موقوفه صحیح هست؟
عرض کردم:هرگاه خراب بشه یا مشرف به خرابی باشه وانتفاع از اون ممکن نباشه
پرسیدند؟اگر چیزی منفعت نداشته باشه مثل پر مگس یعنی ارزش داد و ستد نداره آیا مالیت داره؟
عرض کردم : خیر
پرسیدند: چه طور مال موقوفه ای که منفعت نداره و ارزش داد و ستد نداره رو میشه فروخت؟مگر کسی چیزی که منفعت نداره رو میخره اصلا؟
بنده مثال فقهیش یادم اومد و عرض کردم:ممکنه یه فرشی انقدر کهنه بشه که بدرد مسجد نخوره اما میتونه پرده خونه پیرزنی باشه.وتوضیح دادم که در تعریف مال گفته شده:چیزی که ارزش داد و ستد داره ومعیار تمیز این ارزش نوعیه ودر اختیار عرف. همچنین گفتم که مال اندک شاید مورد دادو ستد واقع نشه اما این به این معنا نیست که مالیت نداره بنده نمره کامل سوالو گرفتم.

آیا پذیره نویسی عقد محسوب می گردد  یا خیر؟

اگر شخصی که دارنده چک هست اونو گم بکنه چه تکلیفی داره ( توجه داشته باشید که تو این سوال به تکلیف دارنده چک اشاره شده نه صاحب حساب ) ؟ یا اینکه یکی از سوالات جزایی این بود که سمحاق چیست و دیه آن چقدر است ؟

آ.دک : در مورد نظام های دادرسی، در مورد موارد جلب بدون احضار، در مورد دادگاه صالح در رسیدگی به جرم حمل مواد مخدر توسط نماینده مجلس...

جزای عمومی : در مورد مجازات های جایگزین حبس، در مورد موارد رافع مسئولیت...
جزای اختصاصی : در مورد عنصر مادی خیانت در امانت، در مورد تقاذف، در مورد مولفه های جنایت عمدی...

مدنی : در مورد تعدد مطلوب، در مورد بیع خیاری و مهر المثل، در مورد اشتباه در معامله، در مورد غبن مساله طرح کردند...

آ.د.م : در مورد دستور موقت، در مورد دادخواست ناقص که به مرحله تجدیدنظر می رود و سرنوشت آن، در مورد تردید و انکار...

تجارت : در مورد تفاوت ورشکستگی و اعسار، در مورد تفاوت ضمانت و الزام به تادیه دین، در مورد سهام...

مثلا تو دادرسی مدنی سوال شد که اقدامات پس از نقض رای در دیوان عالی کشور را توضیح دهید.شما باید هر 3 بند ماده 401 وماده 402 و ماده 403 را بیان کنید

مدنیخیار غبن.تفاوت اشتراط خیار و خیار شرط.عقد قرض.صلح مغابنه ای
آیین دادرسی مدنی جلب ثالث.دعوای متقابل.و ..

تجارت وصف تجریدی سند . شرکت سهامی

کیفری اختلاف صلاحیت . اعتبار امر مختومه . احاله و ..

جزا اخ جنون پس از صدور حکم . قسامه . سقط جنین . ورشکستگی به تقلب
جزا عمومی فوت مریض زیر دست پزشک . مرور زمان

البته سوالات جزایی به صورت مساله مطرح شده بود

رای غیایبی قرار اناطه موانع تعقیب وارد ثالث

بازپرس در اجرای احکام چیه

-عقد عینی چیست؟با مثال-2-ضمان درک با مثال.و منظور از خسارت در این مورد چیست؟3-سوالات پیچیده ای در باره تهاتر؟ا4-ارکان مسئولیت مدنی با مثال؟5-موارد صدور قرار امتناع از رسیدگی؟در مرحله واخواهی در تجدید نظر قاضی چگونه رسیدگی می کند؟در اعتراض ثالث قاضی و مدیر دفتر به چه نحوی رسیدگی می کنند؟(از بین هر کدام از این موارد چند سوال پرسیده می شد)

مزایای اسناد تجاری را نام برید؟طریقه تبدیل سهام بی نام به با نام؟

( کیفری)آیا رای غیابی قابل اجرا است؟اگر طرفین حق تجدید نظر خواهی خود را ساقط کنن آیا دادگاه به آنها تخفیف می دهد.اگر می دهد به چه میزان؟اگر محکوم بعد از مهلت تجدید نظر تقاضای خود را عنوان کند آیا دادگاه به آن ترتیب اثر می د؟در چه جرایمی دادستان حق تحقیقات مقدماتی دارد؟

عنصر مادی جرم خیانت در امانت؟عنصر ضرری در جعل را توضیح دهید؟تداخل جنایات را توضیح دهید؟تعلیق اجرا ی مجازات را توضیح دهید؟چگونگی تعیین مجازات در تعدد جرایم تعزیری؟

یکی ازسوالایی که ازمن پرسیدن دلایل موافقان مرورزمان کیفری بود.

جرایم اطفال ومرجع رسیدگی به اون بود

فرق جعل مادی با مفادی بود.

تبانی وانواع آن را نام ببرید؟

شروع به جرم جرم عقیم ومحال-نظام آزادی مشروط

فرق کلاهبرداری با خیانت درامانت

موانع تعقیب دعواوسقوط مجازاتها

مدنی هم ماده میداد میگفت تفسیر کن

آ.دم.هم تامین خواسته واعاده دادرسی و...

تجارت هم پذیره نویسی و اینکه مجمع ع فوق العاده سالی چند بارتشکیل میشه؟و...

مدنی : شرط عدم مسئولیت درسته یا نه؟ شخصی مالی رو به شما میفروشه به شرط آنکه شما حق فروش آنرا نداشته باشید وضعیت شرط و عقد چگونه است؟ موارد قرار ابطال دادخواست موارد بطلان قرارداد ارفاقی ؛قرارهای کیفری ؛ قرارهایی که باید به تایید دادستان برسه فکر کنم اکثر سوالاتی که یادم بود گفتم در ضمن از جرایم رایانه ای خیلی زیاد پرسیدن

میزد،یه قسمت ازفقه که درمورد قول مدعی ومنکر بود روخوندم وترجمه کردم قاعده مربوط به اون قسمت رو هم پرسید اصول هم مفهوم مخالف وموافق ومنطوق رو پرسید،البته یه اتاق فقهی بود که قاضیش جوان بود وبسیار سختگیر به طوری که مثلا از یکی دوران امر بین وجوب وحرمت در شبه محصوره رو پرسیده بود ومن شانس آوردم که اون مصاحبه کننده من نبود،بعد وارد اتاق فقهی شدمکه قاضیش به قول یلدا فقط خود جواب رو صریح وکوتاه می خواست واصلا نمیذاشت توضیح بدی،سوالاتی مثل مواردابطال رای داور،موارد انحلال شرکت سهامی،هبه دین،شرط عدم پرداخت نفقه در نکاح،اعساروقروض ورشکستگی،تعریف دلیل وانواع آن،..... وبعدبخش جزایی بود که قاضیش با توضیح مخالف نبود وبهتربود،سوالاتی چون تفاوت قذف وافترا،فرایند رای اصراری،موارد احاله،جلب بدون احضار،قتل خطای محض،محرومیت های اجتماعی

- تفاوت صلح با عقد بیع و آثار ماده 10 قانون مدنی بر این دو عقد چیست ؟ و آیا می شود عقد بیع را در مقام صلح انجام داد ؟ و همچنین اجاره در مقام صلح قابل اجرا است ؟
 -
اسباب طولی و عرضی در الزامات خارج از قراردادها و فرقشان با اجتماع اسباب مذکور در قانون مجازات اسلامی جدید چیست ؟ و اصلا آیا قاعده سبب مقدم در تأثیر در قانون مجازات اسلامی وجود دارد ؟ اگر وجود دارد ، بصورت نص صریح یا ضمنی این قاعده در کدام ماده قانونی مورد استفاده قانونگذار قرار گرفته است ، توضیح دهید ؟

 - در سند نکاحیه ای شوهر در ضمن قرارداد مستقلی در صورت ازدواج مجدد یا حبس بیش از 5 سال ، به زن خود وکالت در طلاق شرط قرار می دهد آیا پس از وقوع این شرایط مقرر ، زن حق طلاق خود را دارد یا خیر ؟ و این شرط فعل است یا شرط نتیجه ؟ و اصلا این شرط صحیح است یا باطل ؟

4 - اگر مستأجری از شرایط قرارداد اجاره تخلف کند ، آیا موجر چه حقی در این صورت مسئله دارد ؟ و در صورت داشتن حق فسخی ، این چه حق خیاری است ؟ و آیا با این وضعیت در صورت تخلف مستجر از شرایط قراراد ، موجر قبل از انقضای مهلت اجاره ، عین مستأجره را می فروشد ، این فروش صحیح است یا باطل ؟ و همچنین خریدار در این معامله با علم یا با جهل به بودن عین مبیع در اجاره چیست ؟

آیین دادرسی مدنی :

1 - در رابطه با اعتراض شخص ثالث بصورت مفصل از ابتدای آن تا انتها توضیح دهید ؟
و تفاوت آن با اعاده دادرسی و فرجام خواهی چیست ؟

2 - آرای قابل تجدید نظر و فرجام خواهی و همچنین آرای غیرقابل تجدیدنظر و فرجام خواهی و همچنین قرارهای قابل تجدیدنظر و فرجام خواهی و همچنین قرارهای غیرقابل تجدیدنظر و فرجام خواهی را ذکر کنید ؟

3 - در رابطه با اسناد تجاری ، در چه صورتی بدون تودیع وثیقه می توان قرار تأمین خواسته تقاضا کرد ؟ و مهلت واخواست چقدر است ؟ و از چه روزی باید تقاضای واخواست کرد ؟ و در صورت ندادن واخواست چی چیزی پیش می آید ؟

4 - موضوع دستور موقت توضیح دهید ؟ و چه شرایط دارد ؟ و تفاوت آن با تأمین دلیل و تأمین خواسته در چیست ؟ و آیا همزمان در یک دعویی می شود هم قرار تامین خواسته و دستور موقت و تامین دلیل داد ؟ اصلا تامین دلیل چی هست توضیح بفرمایید ؟

حقوق تجارت :1 - وجه اشتراک و افتراق بین اسناد تجاری نظیر برات و سفته و چک چیست ؟ و زمان اقامه اعتراض و مطالبه و دعوی عدم پرداخت برات از چه زمانی و به چه شکلی قابل اجرا است ، توضیح بفرمایید ؟

2 - تفاوت شرکت تضامنی و نسبی در چیست ؟

آیین دادرسی کیفری :

1 - شخصی در تبریز ، حساب بانکی شخصی در تهران هک اینترنتی می کند ، و وجوه دریافتی را بحساب شخصی خود در اصفهان و مبابقی به حساب شخص دیگری در کرج واریز می کند . این جرم است یا خیر ؟ و در صورت جرم بودن ، محل صالح به رسیدگی کجاست ؟ و به چه استنادی ؟
2 -
شخصی مرتکب جرم خیانت در امانت شده و شما که قاضی پرونده هستید ، مجرم را از 6 ماه تا 3 سال مجازات حبس دادین . حالا چه قراری باید صادر کنید ؟ در صورت صدور قرار وثیقه ، میزان آن چقدر باید باشد ؟ یا باید قرار کفالت صادر می کنید ؟ یا اصلا لزومی به صدور قرار وجود دارد ؟

3 - شخص توسط ماموران دستگیر می شود و با تفتیش بدنی آن ، و همچنین گوشی موبایل او را پس از تفتیش محتوای آن ، دو فیلم مستهجن و غیراخلاقی پیدا می شود و پرونده به شما پاراف می شود ، آیا عمل ماموران به دستگیری و تفتیش درست است ؟ و عمل شخص دارای فیلم های مستجهن جرم است ؟

4 - مامورین کلانتری در حال رد شدن از یک خیابانی باشن و به یک دختر و پسری شک می کنند که دوست پسر و دختر هستن و این دختر و پسر در حال وارد شدن به خانه ای ، بلافاصله مامورین از خودرو پیاده و آنها را دستگیر می کنند و پیش شما قاضی کشیک که هستین میارن . چکار باید بکنید ؟ آیا مامورین حق دستگیری داردند ؟ و همچنین این دو جوان عمل خلاف قانون و شرع انجام داده اند ؟

حقوق جزای اختصاصی :1 - اگر یک مردی ( که نگفت محصن یا غیر محصن ) با سه تا خانم رابطه نامشروع دارد و با زن چهارمی عمل زنا می کنه و پرونده به شما قاضی دادگاه که هستین ، داده میشه ؟ چه اقداماتی انجام می دهید ؟ و مجازات این اشخاص چیست ؟

2 - اگر مردی با زن خود دعوی می کند و صبح از خونه سر کار می رود ، و بعد از ظهر برمیگرده خونه که میبینه تمام اثاث منزل تخلیه شده و هیچ اثری هم از زن او نیست ، آیا مرد حق شکایت بر علیه زن خود دارد ؟ اگه داشته باشد ، تحت چه عنوان مجرمانه ای ؟ اصلا می تواند دعوی حقوقی یا کیفری اقامه کرد ؟ و چه جرمی است ؟

3 - یک شخصی با یک ضربه ، به دو جفت پای مجنی علیه را که منجر به شکستگی دو استخوان پاهای او می شود . قبل از صدور حکم چه الزاماتی برای تشخیص میزان دیه باید انجام داد ؟ و بعد حکم این مسئله چیست ؟ و در صورت پرداخت دیه ، بدلیل یک ضربه بودن ، یک دیه یا دو دیه یا ارش می دهیم ؟

4 - اگر یک شرکتی بدلیل یک سری معاملاتی چک مشروط صادر می کند ، و پس از سررسید تاریخ پرداخت مبالغ ، چکها پاس نمی شوند ، و دارنده اقدام به دریافت گواهی عدم پرداخت چک می کنه ، حالا آیا کار شرکت و دارنده درست است ؟

حقوق جزای عمومی :

که قرار بر این بود که دو سوال پرسیده شود که نپرسید و دو سوال از جزای اختصاصی کرد که یادم نیست دقیقا چی بودن

زیاد نگران نباشید دوستان فقط تسلط به اندوخته های حقوقی خود داشته باشید ، حتما جواب خواهید داد.

سعی کنید به مواد قانون و آرای وحدت رویه و نظرات مشورتی و رویه قضایی تسلط داشته باشید و به آنها استناد کنید .

ازمن یه سوال پرسید درمورد شرایط صحت فروش موقوفه...ومن گفتم بیم سفک دماء وغیرقابل استفاده شدن .ایشون گفت :چیزی که استفاده عقلایی نداره مثل یک کیلو پر مگس مالیت نداره درسته؟منم گفتم بله.گفت پس چه طور مال موقفه از قابلیت استفاده خارج شده رو میشه فروخت یا کسی میخره اصلا...؟؟ومن جواب دادم بله فرش داغغون وقف مسجد میتونه مثلا پرده خونه یه پیرزن باشه نمیتونه؟؟؟واین نظر و مثال از نوشته های ابن جنید اسکافی وشاید شیخ انصاری در ذهنم بود.دیگه درمورد عقد معلق و مشروط پرسید و از اون به واجب معلق و منجز و مقدمه واجب رسید.درمورد قاعده ولایت پدر و دایره اون پرسید که تاکجا پدر ولایت داره ؟من جواب دادم :طبق حدیث انت و مالک لابیک بعد ماجرای این حدیث رو گفتم وبه اینجا رسیدم که این حدیث ولایت تام رو نمیگه ودایره اختیارات ولی تا رعایت غبطه است.کتاب رو واکرد بخشی از معاطاه رو خوندم غلت اعراب گذذاریامو پرسید وگفتم اسم حروف مشبه بالفعل و منصوب و خبرشو مرفوع.بعد پرسید این چی میگه گفتم میگه معاطاه اباحه در تصرف میاره ولی حقیقت اینه که باعثه تملیکه وچندتا دلیل آوردم.ونظر صاحب معالم رو مردود دونستم بعد نظر کاتوزیان وامامی و گفتم ...آخه من 1:20 دقیقا تو اتاق جواب میدادم با اینکه 100 گرفته بودم و خودم دیدم که دیگه بهم نمره ای وارد نمیکنن اما سوال میپرسیدن ...سوالات اصلا ربط به این نداره که شما مثل مموری کارت همه چیو حفظظ باشی سوالات اینطوره که هر سوال چندبخشه اول میگه فلان چیز چه موردهایی داره...بعد راجع به یه مورد استثنایی ازهمون مبحث سوال میکنه واگر اهل دقت ببینتت استثناء وارد بر استثنا رو میپرسه ...مثلا :مواردی که پرونده مستقیم در دادگاه مطرح میشه کدوم هاس؟بعد که گفتی مثلا اطفال میگه زیر 18 سالها چی؟شما میگی در دادگاه اطفال طبق قواعد عمومی بعد میگه همیشه همینه؟و انتظار داره شما بگی جرم بالغ زیر 18 سال بامجازات اعدام ناشی از مواد مخدررر چی میشه.هرکدوم ازین 3 بخش باتوجه به اشارات شما امتیاز دهی میشه....اما در هرصوررررت تسلط به مبانی به داد شمامیرسه وباز هم میگم لطفا نظرات قبلیمو بخون خیلی چیزها دستت میاد

اول اینکه فقه هم متون پرسید و هم اصول و هر دو از کتاب بود حتی اصول منتها کتاب اصولی بود به عربی گفت بخون و توضیحشو بگو من عربی کاملا مسلط هستم به راحتی خوندم و از نظر حقوقی هم خوب توضیحشو دادم

مدنی اگه کسی به دیگری پولی بده آیا به معنی اینه که تبرعا داده یا غیره?
اگه فردی فوت کند و یک دایی مادری و خاله مادری و یک عمو داشته باشد چطور ارث تقسیم میشود? رد میبرند یا خیر?

دادرسی مدنی یک طریق فوق العاده شکایت از آرا?

آیا دادگاه روحانیت در آدم پیش بینی شده?

تجارت میزان مسولیت ضامن در چک?

جزا مسولیت شخص حقوقی در قانون آمده آیا?

جدیدترین رای وحدت رویه که مطلع هستی?

آیا دیدن پیامک دیگری بدون اجازه او جرم هست? چه عنوانی?

کیفری در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان یافته به چه معناست?

فقهی دو تا سوال إز تحریر پرسید ک یکی بحث نفقه و دیگری سرقت بود خوندن ترجمه توضیح و اصول هم مقدمه واجب رو إز کتاب ایت الله سبحانی فک کنم بود ب عربی ک خوندم و گف تعریف کن و مثال بزن.جزایی تعویق رو کامل توضیح بده .اختلاف نظر بازپرس و دادستان در قرار بازداشت.سرقت رایانه ای کلاهبرداری رایانه ای .اصراری.قتل شبه عمد مواردش و یه مسایلی درباره شبه عمد.اکراه صغیر ممیز در قتل به صورت مسءله.سوالات درباره مرور زمان . حقوقی هم اگرتجدیدنظرخواه مقدمات اجرای حکم رو فراهم نکند چ میشود.تفاوت تأمین خواسته حقوقی و کیفری.ایا ابطال اسنادتجاری میتوان خواسته قرار داد. دلال تاجر است؟اگه صادرکننده چک یک ماه قبل سررسید بمیره دارنده چ باید بکنه.شرط مجهولی موجب جهل ب عوضین نشود را با مثال توضیح بده و حکمش چیه.فرق خیار در نکاح و سایر عقود.


 


دوستان.دست پر اومدم همه واسه اونا که تو مرحله پرکردن فرمن هم اونا که اختبار دارن.امروز مدیر گزینش برای ما نزدیک 3 ساعت صحبت کرد که همه رو مو به مو نوشتم تا خدمتتون بگم.
از روزی که شما فرمهارو پرمیکنید وبرای تحویل میبرید این مراحل طی میشه :1.استعلامات از دادسراها کلانتریها اطلاعات قوه و...+دانشگاهتون برای پی بردن به تایید مدرک و پرونده انظباطیتون. اسماتون برای استعلام همون روز رد میشه واگر جای دیگه قبلا گزینش داده باشین کارتون سریع تر راه میوفته


 


2.تحقیقات رو شروع میکنن وبه شهرستانها نیابت میدن پس باتوجه به فاصله شهرها و شلوغ بودن مرجع مجری نیابت کارتون به تاخیر می افته.این مرحله حداقل معمولا ومیانگین 6 ماه طول میکشه.حقیقت امر اینه که تمام سرنوشت شما همینجا رقم میخوره.


 


سوال؟؟؟اگر راجع بهتون بد بگن چی؟اگر آمار دروغ بدن چی؟واگرتوبرگه ها به چیزی اشاره نکردین مثلا پرونده کیفری اعضای خانواده وتو استعلامات معلوم بشه تکلیف چیه؟؟جواب؟شمارو درمرحله عقیدتی سوال جواب میکنن تا ازخودتون دفاع کنین و رک و راست میگن همسایتون اینو گفته یا فلان چیزو چرا نگفتی...پس فرصت دفاع ازخودتونو یکبار اینجا دارین.


 


سوال؟؟؟آیا پیامکا چک میشه؟مکالمات تلفنی چه طور؟


 


جواب؟نه چک نمیشه.برای هیچ کس اینو به قطع اعلام کردن .استثناء:شما دوستان بیخودی دارین که تو تحقیقات اعلام میکنن شما ضد نظامین...شما اهل عیاشی هستین یا...و به پیامکاتون استناد میکنن.دراین صورت چک میشه


 


سوال ؟؟؟محکومیت موثر خانواده چه تاثیری داره؟؟اصل براینه که تاثیر نداره مگر درفرمها اعلام نکنید که نشان ازعدم صداقت شماست.ویا اینکه مشخص بشه شما ازون دفاع کردید یا رو شما تاثیر داشته.ایشون مثال زدند کسی رو که پدرش قصاص شده و حالا هم کار آموزه.چون پرونده پدر رو خوندن و فهمیدن ماجرا ازچه قرار بوده


 


مرحله بعد دعوت به عقیدتی سیاسی هست.دراین مرحله هییییچ خبری نیست واگر تو استعلامات شما وتحقیقات مشکلی نباشه تو 10دقیقه تمامه.مهم ترین چیز در این مرحله خوندن قرآنه...حتی گفتن اگرخیلی خوب بخونین شاید نوبت به سوالات بعدی نرسه
مرحله بعد مطالعه پرونده توسط دو کارشناس واظهار نظره اگر نیاز به تحقیق بیشتر باشه میفرستن و...
مرحله بعد اختبار یاهمون جلسه هیات نهاییه این جلسه از طرف رییس قوه است...میخوان ببینن آیا چیزهایی که تو پرونده اومده درسته؟آیا پرستیژ طرف اصلا به قضاوت میخوره؟آیا میتونه دفاع کنه از خودش؟در این مرحله مهم ترین چیز قدرت بیان شما و ظاهر شماست.ظاهر شما باید یه قاضی باشه.درواقع هیکل شما نصف کارو انجام داده.جلسه اختبار به هیچ وجه علمی نیست بلکه تشخیص اصلح هست.همه قبولن دراین مرحله مگر کسایی که خودشونو ببازن یا تو پروندشون مشکلی باشه.


 


بعد وارد کارآموزی میشید


 


درمورد خانمها وشهر انتخابیشون باتسامح برخورد میشه اما سه نفر اول دوره شهر خدمتو خودشون معلوم میکنن و داشتن ارشد و دکتری امتیاز محسوب میشه


 


درمورد خدمت سربازی :اونا که از معافیت تحصیلی استفاده میکنن باید برن تیپ83 بسیج وکارت سبز آموزش نظامی بگیرن وگرنه ابلاغ دریافت نمیکنن.خدمت جزو سنوات امحسوبه ودرمورد معافان تحصیلی اول کارآموزی اول خدمت محسوب میشه(جدیدا اینطور شده شادباشید)وحقوق هم دریافت میکنید مثل سایر کارآموزا


 


دلایل رد شدن تو هرمرحله چیا میتونه باشه:


 


1.سوءسابقه موثر کیفری


 


2.سوئ شهرت


 


3.اعتیاد
4.بیماری روانی که کتمان کنه یا امید به بهود نباشه


 


5.بیماری جسمی ناجور هپاتیت ایدز...


 


6.عدم توانایی:یعنی مریض نیستا ولی ضعیفه شول و وله نمیتونه ازودش دفاع کنه اشاره کردن همین دیروز یکی رد شد چون همش سرش پایین بود و آروم حرف میزد


 


7.عدم صداقت درگفتار و نوشتار خییییلی مهم


 


8.ضدیت باولایت فقیه درین مورد به اراجیف درو همسایه استناد نمیکنن واقعیت مهمه
9.کم حوصله گی:زود عصبی میشه و جرو بحث میکنه با ممتحن


 


10.تاثیر پذیری زود یعنی مصاحبه گر تایه چیز برخلاف اون آدم میگه بنده خدامیگه شمادرست میگی و نظرشو عوضمیکنه


 


نکات خیییییییییییییلیییییییی مهم:


 


1- از روزی که فرمهارو میبرین ظاهرشما مهمه لباس رسمی بپوشید(آقایون کت و شلوار وکفش غیر براق و کلاسیک) خانمها چادر مقنعه مشکی(چادر ساده نه ملی نه دانشجویی نه عربی...)
2.تو هر مجلسی حاضر نشین حداقل درایام گزینش


 


3.خطتوووون بسیار خوش باشه کسیو داشتن که بخاطر خط خوشش خیلی تاثیر گذاشته طوری که نمونه خطشو نگه داشتن


 


4.اگر 15سالگیت با چهارتا از دوستات سیگار کشیدی لازم نیست بترسی ازون شیطنتا همه دارن خوب ودرآخر باید بگم شما که فرمهاتونو ببرید دوتا برگه میدن که درجا باید پر کنید و بهتره جواب این سوالارو ازقبل آماده کنید:


 


1.مهم ترین نسایل سیاسی ایران وجهان چیست؟


 


2.مهم ترین تهدیدات علیه ایران چیست؟


 


3.ویژگیهای یه قاضی چیست؟


 


4.صفات بارز شما چیست؟


 


5.نقطه ضعف شما چیست؟


 


6.بیوگرافی خود وخانواده و انگیزه قاضی شدن شما چیست در حد 7 خط


 


7.مهمترین مشکلات یک قاضی چیست و راه مقابله با آن.


 


 


 


 


 


۹۳/۱۲/۱۹
احسان امیرخانی

نظرات  (۹)

ایا ممکنه کسی مراحل روانشناسی و علمی را قبول نشه و برای همیشه رد بشه و دیگر نتواند شرکت کنه

عرض سلام و ادب خدمت ادمین محترم و مراجعین عزیز

بنده سال ۹۶ جذب عنومی قبول شدم و بعد از مراحل گزینش جذب شدم و مشغول خدمت هستم 

خواستم اولا از راهنمایی های این سایت و دست‌اندرکاران اون تشکر و قدردانی کنم چون حقیقتا خیلی برای من مفید و راهگشا بود و در ثانی دوستانی که علاقه دارن رو تشویق کنم تا از این سایت بیشتر بهره‌مند بشن چون به قطع میتونم بگم ۹۰٪ سوالات در زمینه مصاحبه عقیدتی و سایر مراحل اینجا موجود هست 

در پایان عرض کنم دوستان به هیچ وجه انتظار شرایط ایده‌آل رو نداشته باشن چون کسانی که به این منصب و خدمت در اون علاقه نداشته باشن اذیت میشن شرایط خاص خودش رو داره 

اما هیچ لذتی برای من بالاتر از این نیست که بدونم حکمی یا تصمیمی بر اساس حق و حقیقت دادم یا گرفتم که باعث احقاق حق مظلومی شده امیدوارم موفق و موید و سربلند باشید 

 

سلام

اگ کسی ازمصاحبه علمی حوزویان اطلاع داره که چحوری میپرسن لطفااطلاع بده

سلام.باعرض خسته نباشید.من مصاحبه علمی قبول شدم.میخاستم بدونم مرحله بعد چه مرحله ای هست.وراجع به چی سوال میپرسن.
پاسخ:
سلام و عرض ادب
آزمون کتبی و مصاحبه حضوری شخصیت(روانشناسی)
موفق باشید
سلام من برادر شهید هستم و ارشد جزا و ازمون جذب اختصاصی قضاوت دارم و هیچی بلد نیستم و همه میگویند نگران نباش صد در صد قبولی چون سهمیه دارم.آیا صحت دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام و عرض ادب
مطمعن باشید هیچ تفاوتی با سایرین ندارید لذا صددرصد کسانیکه این حرف را به شما زدن در اشتباه هستند
سلام من پازسال مصاحبه علمی رو تهران دادم قبول شدم ولی اختبار رد شدم ،امسال محل مصاحبه رو قم زدم نگران شدم استادهای قم سخت گیرتر نباشن . تهران بهتره به نظرتون ؟
سلام جناب کلهر یک مقاله انگلیسی (خارجی )ترجمه شده میخوام در مورد موضوعات مسوولیت مدنی. میشه راهنمایی بفرمایید
سلام
من اولین باره که میخام گزینش قضاوت برم ولی کارمند دادگستری ام و قبلا نهایتادوسال پیش تحقیقات و همه اینارو گزروندم ...بنظرتون باید بازم بگذرونم؟تاثیری داره پرونده ام در گزینش کارمندان ؟اگه اره چقدر؟
پاسخ:
سلام و عرض ادب
بله موثر است
سلام مطلبتون خیلی خوب بود 
متاسفانه من قبلا این مراحل رو طی کردم 
در مورد فرم من خیلی بدخطم به نظر شما ممکنه بخاطر بدحطی منو رد کنن خیلی نگرانم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم 
پاسخ:
سلام و عرض ادب
مطمعن باشید از من بدخط تر نیستید
موفق باشید

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">